Tietoa minusta
Hei, olen Maria Bendtsen.
Koulutukseltani olen ateljéompelija, minulla on tutkinto myös vaativista nahkatöistä. Olen opiskellut 2,5 vuotta sisustusarkkitehdin opintoja Tanskassa. Valmistuin huonekaluverhoilijaksi vuonna 1999. Ennen oman yrityksen perustamista työskentelin verhoilijamestarina Turussa vuoden ajan.
Tavalla tai toisella olen aina ollut kankaiden kanssa tekemisissä koko elämäni. Äiti ompeli kotona paljon ja antoi myös minun ommella 8-vuotiaasta lähtien. Tein omalle nukelleni uusia vaatteita housuista minkkistoolaan. Se oli todella pikkutarkkaa työtä. Nykyisessä ammatissani on tärkeää olla innostunut pienistä yksityiskohdista ja olla kiinnostunut kankaista. Asiakkaille on löydettävä sopivia kangasmalleja valtavasta valikoimasta. On tiedettävä millaiset materiaalit ja kuosit sopivat erilaisiin huonekaluihin.
Näen huonekalusta heti kaikki yksityiskohdat, jotka pitää huomioida ja tehdä kunnolla, että lopputulos on hyvä. Rakastan sitä, että voin kaivaa esiin vanhan huonekalun loiston. Ne on tehty alun perin hyvin, joten niitä on myös ilo korjata. En koskaan tee korjaustöitä, joissa vain vaihdetaan kankaita. Joko korjaan koko tuolin jousista ja täytteistä lähtien tai en tee sitä ollenkaan. Korjaan huonekalut niiden alkuperää kunnioittaen. Huonekaluissa säilytetään kaikki toimivat ja käyttökelpoiset osat tai korjataan. Näin kunnioitan vanhan huonekalun arvoa. Jos asiakas haluaa, että tietyt osat tai materiaalit vaihdetaan, vaikka ne olisivat kunnossa, se tulee kertoa tilausta tehdessä. En pelkästään korjaa vanhoja tyylihuonekaluja, vaan kerään niitä myös itselleni. Kuulen usein asiakkailta, että teen todella hyvää jälkeä, mutta työni ei ole halvimmasta päästä. Minusta asia on niin, että tulee halvemmaksi tehdä korjaukset kunnolla, jolloin huonekalu kestää aikaa ja käyttöä.
Ihmiset toteuttavat minun avullani omia näkemyksiään. He tekevät kodeistaan tai julkisista tiloista oman näköisiä. Minulla on paljon kanta-asiakkaita siksi, että en koskaan päästä ulos ovesta työtä, johon itse en ole tyytyväinen. Asiakkaat huomaavat tämän käytössä ja palaavat uudestaan, kun heille tulee tarve uusia joku toinen huonekalu.